Is de Universiteit van Aberdeen een echte een universiteit of is het een hogeschool?

Ik heb wil graag in Schotland studeren volgend jaar. Nu heb ik ergens gelezen dat sommige universiteiten in Schotland zichzelf een ‘universiteit’ noemen maar eigenlijk het niveau van een hogeschool hebben.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Antwoorden (1)

De Universiteit van Aberdeen, opgericht in 1495, is de op twee na oudste universiteit in Schotland en maakt deel uit van een elite-groep van zes oude Britse universiteiten, waaronder Oxford en Cambridge.

De University of Aberdeen Business School heeft een prestigieuze academische afkomst en een benijdenswaardige reputatie voor uitmuntendheid in onderzoek in bedrijfs- en managementstudies; plaatsen van het binnen de top drie universiteiten in het Verenigd Koninkrijk.

Over het algemeen wordt de University of Aberdeen consequent gerangschikt in de top 200 van universiteiten ter wereld en beschikt over 82.500 alumni verspreid over 192 landen over de hele wereld met een record van 92% op de arbeidsmarkt. Alumni omvatten vijf Nobelprijswinnaars en een aantal vooraanstaande beoefenaars binnen hun vakgebied.
ronron1212
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@ronron1212, plus jouw antwoord is uitgebreider dan het mijne, ik geef je mijn pdf van de Leuvense student cadeau
https://www.law.kuleuven.be/onderwijs/leuven/studentenportaal/internationaal/rechten/bestemmingen_rechten/europees/intranet2/V.K/Aberdeen/Aberdeen1213B.pdf
Antoni
5 jaar geleden
Wat betekent "een record van 92% op de arbeidsmarkt"?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
with a 92% employability record.
Employability is de optimale inzetbaarheid van mensen op de arbeidsmarkt, waardoor zij in staat zijn werk te krijgen en te behouden.
LeonardN
5 jaar geleden
Waarschijnlijk 92% "graduate employment". Of wel het percentage geslaagden die binnen een korte tijd (6 maanden) een baan heeft kunnen vinden (ik neem aan in de sector en waarvoor de opleiding relevants en nodig is). https://www.abdn.ac.uk/news/9401/