Wat is het verschil tussen maatschappijleer, maatschappijkunde en maatschappijwetenschappen?

als ik het goed had begrepen heet maatschappijleer op het vmbo nu maatschappijkunde? maar je hebt ook nog maatschappijleer op het vmbo? en heet het op de havo nou maatschappijleer of -wetenschappen? wie weet dit precies?

5 jaar geleden
9.3K

Antwoorden (1)

Bij ons op school heet het verplichte vak op alle niveaus nog steeds maatschappijleer. Ik kan me voorstellen dat andere scholen de naam misschien hebben veranderd. Maatschappijwetenschappen is een keuzevak, vroeger heette dit maatschappijleer 2. Hierbij ga je wat dieper in op de stof en doe je er ook, in tegenstelling tot maatschappijleer, eindexamen in.