Wat gebeurd er als ik niet meer kom opdagen als ik nog een opzegtermijn heb bij AH?

Na een jaar werken bij de albert heijn vind ik dat het genoeg is geweest. Ik wil onslag nemen. Maar ik heb gelezen dat je meestal een opzegtermijn krijg. En ik heb me laatste loon al gekregen dus ze het kunnen het niet meer inhouden. Wat gebeurd er als ik niet meer kom opdagen als ik
Nog een opzegtermijn heb.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.9K
Ritsuka
5 jaar geleden
Wat is dat nou voor instelling, maak gewoon je opzegtermijn vol. Lekker voor je collega's als je zomaar niet meer op komt dagen omdat je geen zin meer hebt.
Zo ga je ver komen in het leven..
Utrecht
5 jaar geleden
Zo ga je niet ver komen in het leven. De jeugd van tegenwoordig heeft al snel ergens "geen zin in". Werken doe niet omdat het leuk is maar om geld te verdienen dat je kan gebruiken om leuke dingen mee te doen (en noodzakelijkheden mee te betalen).
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het boeit me niet wil gewoon weg. En als ik boete zou krijgen tja dan zou ik wel op komen dagen maar ik zal me werk niet afmaken tja.
Erna55
5 jaar geleden
Dat is een erg kinderlijke reactie voor iemand van 17 jaar.
Je denkt dat het stoer is om uitspraken te doen als :" Boeit me niet ", " zal me werk niet afmaken".
Maar het is zeker niet stoer, maar heel erg kinderachtig.

Antwoorden (1)

Een opzegtermijn is een maand, dus als je nu ontslag neemt moet je nog werken tot eind september. Als je zomaar wegblijft kunnen ze je het lastig maken door boete te geven of iets van die aard, waarom zou je je eventuele problemen op de nek halen voor die 6 weken. Je weet nooit of de volgende baas, als je ergens anders gaat werken toevallig niet je huidige baas kent en je dan bekend komt te staan als onbetrouwbaar, zodat je nergens meer werk krijgt
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het is maar een bijbaan hoor en ben pas 17
Computoon
5 jaar geleden
Je bent werknemer. Leeftijd of de omvang van je baan is geen reden om je als een slechte werknemer te gedragen.
LeonardN
5 jaar geleden
Als je zomaar wegblijft kunnen ze je het lastig maken door boete te geven of iets van die aard, Bron?
TurfGraver
5 jaar geleden
Info
https://www.mkbservicedesk.nl/1715/wat-doe-als-mijn-medewerker-zich.htm
Ivana
5 jaar geleden
Gaat dit niet veel meer om FATSOEN dan om regels!
Computoon
5 jaar geleden
Ja, maar omdat fatsoen niet voor iedereen hetzelfde inhoudt, hebben we regels. Als je een willekeurig personeelshandboek open slaat, staan er veel vanzelfsprekende dingen in (op tijd op het werk komen, een verzorgd voorkomen, enz.) Kennelijk moet je die dingen toch vastleggen. Voor mij is het ook vanzelfsprekend dat je niet ertussenuitknijpt in de opzegtermijn. Maar het feit dat de vraag gesteld wordt, betekent dat dit niet voor iedereen zo is.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wacht ten eerste. Ik vond het werken heel leuk in begin. Maar me manager mag me niet en het is een kut baan. Ik werk al ergens anders met plezier. En utrecht die reactie van jouw slaat nergens op. Heb genoeg geld op me bank staan. Die je nooit van je leven zou kunnen maken. En jij ernaof wat? Kinderachtig kom maar mij tegen in de echt dan zie je wel of ik een kind ben.