Kan je via het MBO rechecheur worden?

Ik heb net mijn diploma voor het VMBO kader behaald, En ik zat eraan te denken om rechecheur te worden, Maar ik weet alleen niet welke opleiding ik hier voor moet volgen / Of dat uberhaupt mogenlijk is via het MBO

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Op deze website https://www.nationaleberoepengids.nl/Rechercheur vind je daarover:

"Rechercheur worden: Opleiding tot rechercheur

Voor de meeste functies van rechercheur is het belangrijk dat er eerst enige jaren werkervaring zijn opgedaan binnen de politie. Om aangenomen te worden als politieagent moet er eerst een HBO of WO opleiding tot politieagent op een HBO school of op de politieacademie worden gevolgd.

Ook kan een opleiding voor recherchekundige worden gevolgd. Deze is over het algemeen HBO en vierjarig. Met dit diploma kan de rechercheur zonder een politieopleiding te hebben gevolgd meteen instromen naar de recherche."

Je zal dus (eerst) tot het hbo of de politieacademie toegelaten moeten worden. Meestal is daar een mbo-opleiding voor nodig.

Kijk ook op https://www.nationaleberoepengids.nl/beroepen_zoeken?q=rechercheur voor informatie over andere vergelijkbare beroepen.
Antoni
5 jaar geleden
Onmogelijk is het niet, maar liefst hebben ze mensen die van havo of vwo eerst hbo- rechtenstudie hebben gedaan en vervolgens de politieacademie. Dus als je er voor kunt zorgen dat je via mbo naar hbo-rechten kunt, dan maak je nog een kans.