Mag school mij verplichten een zaterdag te komen?

Volgende week zaterdag verplicht school ons om naar een Game dag te gaan. In ruil voor deze zaterdag op te offeren zei ze school dat we dan niet volgende week vrijdag, maar die vrijdag daar op een dag vrij hebben. Hoewel een game dag wel leuk is moet ik op die dag gewoon vrijwilligers werk doen ( ook voor school ). Maar kan school mij dan gewoon absent melden / mag dit uberhaupt wel?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.2K
Antoni
5 jaar geleden
Als je een antwoord hebt op de vraag of het mag, is je probleem toch nog niet opgelost? Ga in overleg met de betrokken partijen en probeer een oplossing te vinden! Misschien kan je het vrijwilligerswerk (laten) verplaatsen van de zaterdag naar de vrije vrijdag? Je hebt voor het vinden van een oplossing nog een hele week de tijd. Onderneem actie in plaats van je af te vragen of het allemaal wel mag, zo raad ik je aan!
Antoni
5 jaar geleden
Initiatief nemen en zoeken naar oplossingen wordt over het algemeen veel meer gewaardeerd dan je gaan afvragen of dingen eigenlijk wel mogen. Dus je kan er van de betrokken partijen ook nog meer waardering voor krijgen!

Antwoorden (1)

Binnen redelijke grenzen kan een school je inderdaad verplichten op bepaalde, ongebruikelijke tijden lessen te volgen.
Wanneer dit niet strookt met jouw agenda, treed dan in overleg. Wanneer je goede argumenten hebt, dan zal de school begrip tonen.

Onredelijke eisen mogen ze niet stellen, dus de school zal op z'n minst serieus naar je moeten luisteren