Qua vooropleiding is het wettelijk voldoende om met een opleiding op mbo4-niveau te beginnen.
Bedenk dat je voor mbo4 de rekentoets in het mbo nog eens moet afleggen maar dan op niveau 3f.
Computoon
5 jaar geleden
Met kader als vooropleiding voldoe je aan de toelatingseisen. Als je je voor 1 april hebt aangemeld en je aan de verplichte intakeactiviteiten hebt meegedaan (als die er zijn), mag de opleiding je niet weigeren. Ze kunnen dan hooguit adviseren om eerst niveau 3 te doen, maar het is aan jou of je dat advies opvolgt.
5 jaar geleden
Ja, met kader ben je toelaatbaar voor niveau 4. 2F is voor jou het beginniveau/instroomniveau, je zult eindelijk op 3F examen moeten doen voor rekenen en Nederlands.