Geen onderlinge overeenkomst en niet getekend en wat nu?

Hallo mensen,

Ik wil graag even vraag stellen, ik heb vandaag dus een stage (4uur) dag bij de macdonalds gedaan, ik heb het contract getekend thuis en meegenomen naar de MacDonalds. Hun waren het blijkbaar vergeten om te tekenen want ze vroegen er niet meer om, ik zei er ook niks van omdat het mij niet boeide/het vergeten was. Maar nu komt het, op het laast zeiden ze dat ze het geen geschikte functie voor mij vonden (dankjewel mac na 4 uur zeggen en verder er niks van te laten merken)… Dus bode ze mij aan in de keuken stage te gaan lopen, dit weigerde ik, weer 4 uur voor niks werken en misschien weer voor geen contract. Maar nu is mij vraag; is het niet zo dat als je gewerkt hebt ZONDER contract je automatisch een 'geen schriftelijke en mondelinge overeenkomst hebben' een contract hebt als je eigenlijk een STAGE contract zou hebben? Als dit zo is, kun je dan zeggen welke wet (nummer aub)? En oja, het boeit mij niet dat de MacDonalds het niet leuk zou vinden dat ik dat tegen hun zou zeggen, hadden zij beter moeten opletten. Kan dit nog gebreken want ze zouden terugbellen omdat ik met eens was.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
TurfGraver
5 jaar geleden
Neem aan dat je op zoek bent naar een stage plek voor school?
Leesvoer:
https://fnvjong.nl/stageovereenkomst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee TurfGraver, je moet altijd bij de MacDonalds 1 dag meelopen 'stage'. om een contract te krijgen
TurfGraver
5 jaar geleden
Dan is het duidelijk. :)
Geen contract dus.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik citeer Het komt niet vaak voor, maar soms wordt er geen arbeidscontract tussen werkgever en werknemer gesloten. Dit kan uit onwetendheid zijn, maar ook met opzet om bepaalde wetten en regels te omzeilen. Voor beide partijen kan dit ongunstig uitpakken. De werkgever kan in de problemen komen wanneer hij de werknemer wil ontslaan. Het lijkt heel makkelijk: zonder contract ook geen opzegtermijn. Maar wanneer er geen contract schriftelijk is opgesteld gaat de wet ervan uit dat er sprake is van een mondelinge overeenkomst. In deze gevallen zal de werkgever de normale ontslagprocedure moeten volgen. Omdat er geen contractsduur is aangegaan, is de werknemer volgens de wet voor onbepaalde tijd in dienst. Betekend het dan niet dat ik in onbepaalde tijd in dienst ben?
TurfGraver
5 jaar geleden
Wat staat er in die contract die jij getekend hebt?
Vergeet ook niet dat zij jou werk aangeboden hebben en dat jij dit geweigerd hebt..
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Beste TurfgRaver, het probleem is dus dat het niet door NIET getekend is. Verder staat er niks over in. Geen werk, weer stage voor een dag.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Beste Turf, het probleem was dus dat zij het niet getekend hebben he, verder stond er alleen dat die dag besloten werd of ik aangenomen werd.
Dit hebben ze ook maar mondjesmaat gezegd, niet echt officieel dus betwijfel ook of dit serieus was maar dat het meer was om mij weg te krijgen.
TurfGraver
5 jaar geleden
Ik lees toch "ik heb het contract getekend thuis en meegenomen naar de MacDonalds." Zij kunnen hem morgen ook wel ondertekenen. :)
En staat er niks over termijn, proeftijd o.i.d. in?
TurfGraver
5 jaar geleden
"verder stond er alleen dat die dag besloten werd of ik aangenomen werd. "
8-|
Heb een vermoeden wat hun besluit zal zijn...
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Inderdaad Turf, het had gekund als ik ze had gegeven, dat heb ik niet gedaan.
TurfGraver
5 jaar geleden
Denk dat McD dit soort contracten standaard gebruikt (helaas). Je kunt het proberen aan te vechten (maar wat deed je daar dan als er geen aanbod was?).
Maar als ik je een advies mag geven? Schouders ophalen, jammer van die 4 uur en nu verder....(weer een ervaring rijker);-)

Antwoorden (1)

1 Niet alleen Mac Donalds maar ook jij bent er voor verantwoordelijk dat het contract ondertekend wordt.
2 Ook al is het stagecontract getekend, als blijkt dat jij in die functie niet voldoet men je een aanbod mag doen voor een andere functie of je terugverwijzen naar je stagebegeleider op het onderwijsinstituut.
3 Er is el een mondelingen overeenkomst, u hebt een sollicitatiegesprek gehad, beide zijn jullie overeen gekomen om een stage te gaan houden in het desbetreffende restaurant.
4 U hebt nergens recht op, u hebt het stagecontract opgebroken door weg te lopen.