Tellen de weken die je op vakantie bent als weken die je nog moet werken tot je ontslag?

Stel ik neem op 1 juni ontslag (bijbaan), en moet dan nog 4 weken doorwerken. Ik ga bijv. op 14 juni 2 weken op vakantie. Ik heb dan 2 weken gewerkt en 2 weken ben ik op vakantie geweest. Tellen de weken waarin ik op vakantie geweest ben of moet ik hierna nog twee weken doorwerken?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
ronron1212
5 jaar geleden
Ja die tellen mee
tinus1969
5 jaar geleden
Je vraag is wat verward, want wat bedoel je met 'op 1 juni ontslag' nemen? Je neemt ontslag, en daarbij geef je aan wat je laatste werkdag is - als je een maand opzegtermijn hebt (dat is gebruikelijk), kan dat bv 1 juli zijn. Maar dan moet je uiterlijk 1 juni je ontslag nemen - door een ontslagbrief te schrijven of naar je leidinggevende te gaan.
Of je je vakantiedagen mag opnemen, is een kwestie van afspraken maken. Het mag namelijk (itt wat hieronder is geschreven) niet altijd, zeker niet als je al ingeroosterd bent voor die dagen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
@tinus1969
"Het mag namelijk (itt wat hieronder is geschreven) niet altijd" Daarom staat er in mijn antwoord ook "...GEWOON opnemen". Als in: de normale verlofregels gelden.

Antwoorden (2)

Verlofdagen mag je in die periode gewoon opnemen.
Ze tellen daarbij als gewone 'werkdag'.
Je bedoelt de vraag waarschijnlijk anders dan je 'm genoteerd hebt.

Als je op 1 juni ontslag neemt, is alles wat je daarna doet niet meer relevant want dan ben je al weg.

Ik vermoed dat je bedoelt dat je op 1 juni opzegt om op 1 juli ontslag te nemen. Dan gaat op 1 juni de opzegtermijn lopen. Als de werkgever de vakantie heeft goedgekeurd, tellen die opgenomen vakantiedagen als gewone werkdagen. En blijven er nog 2 echte werkweken over in de opzegtermijn.

Die goedkeuring van vakantie is wel wezenlijk. Er zijn werknemers die redeneren: ik heb nog X dagen staan en die kan ik DUS allemaal opnemen als vakantiedagen in de opzegtermijn. Maar zo werkt het niet. Zou je alsnog vakantiedagen overhebben aan het eind van de opzegtermijn, dan worden ze uitbetaald.
Computoon