Wat voor een cijfer krijg je op de universiteit?

Hoe werkt het beoordelingssysteem op de universiteit? gewoon van 0-10?
en ik heb nog een vraagje. Wat voor soorten toetsen krijg je op de universiteit? Alleen tentamens ?
Ik heb nu dit in een verslag gezet; Op de universiteit in Nederland krijg je over het algemeen op vier momenten in het jaar een tentamenperiode. Met het tentamen sluit je het vak af. Je krijgt geen eindexamen, maar voor het halen van een vak krijg je punten (ECTS) en als je alle vakken hebt gehaald heb je je opleiding afgerond. Sommige vakken zullen in plaats van tentamens alleen tussentijdse toetsen of opdrachten hebben. Dit verschilt per opleiding. Je moet alle onderdelen met een voldoende afsluiten om een vak te kunnen behalen.

Klopt dat?
Graag antwoord op alle 2 de vragen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
ronron1212
5 jaar geleden
https://weblog.wur.nl/studiekeuzekind/studiepunten-hoe-werkt-dat/

Antwoorden (1)

Nee, dat klopt niet helemaal. Je krijgt voor een tentamen gewoon een cijfer (dat inderdaad van 0-10 kan lopen). Als je tentamen voldoende is, krijg je vervolgens de studiepunten (EC's) die daarbij horen. Het aantal studiepunten staat los van je toetsresultaat.
Daarnaast zijn er inderdaad vakken die je met een opdracht in plaats van een tentamen afsluit. Dat gaat echter op dezelfde manier; je krijgt een beoordeling voor je opdracht, en als die beoordeling voldoende is, krijg je de bijbehorende studiepunten.