Wat is het verschil van taal en spelling?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.6K
TurfGraver
5 jaar geleden
Taal is een communicatie middel welk mensen kunnen gebruiken om met elkaar te communiceren.
Spelling is een volgorde van letters voor schrijfwijze welke woorden in een taal kunnen maken.

Antwoorden (3)

Spelling is hoe je iets schrijft en taal zijn ook alle regel met ontleden enz.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Spelling is een onderdeel van taal, nl. de regels hoe je de taal schrijft. Het begrip 'taal' is dus veel breder, en omvat ook de uitspraak, grammatica, ontstaangeschiedenis, culturele aspecten etc.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Taal is een manier om door middel van tekens met elkaar te communiceren.
Spelling geeft de regels om deze taal schriftelijk weer te geven.
SimonV
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@SimonV, een taal hoeft niet per se tekens te hebben. Sterker nog, ruim driekwart van de talen bestaan alleen in gesproken vorm, zie http://www.taalcanon.nl/vragen/zijn-er-talen-zonder-letters/
SimonV
5 jaar geleden
Jij associeert tekens met geschreven taal. Gesproken vorm bestaat ook uit tekens.
Van Dale: teken= zichtbaar of hoorbaar middel om iets te kennen te geven;