Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe wordt een SE cijfer afgerond?

Ik zit in Havo 5 en sta nu een 6.4 voor Informatica. Ik kan mijn cijfer nog verbeteren en kan denk ik wel een 6.45 halen. Wordt die 6.45 dan afgerond een 6.5? Hierdoor heb ik een compensatie punt en er staat een zeven op mijn rapport. Van informatica is geen Centraal Examen dus dit is mijn definitieve cijfer.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K
MarBet
6 jaar geleden
De meeste scholen ronden af op 1 decimaal. Dat zou betekenen dat een 6,45 niet een cijfer kan zijn, maar dat dit een 6,4 of een 6,5 is. Als je school met 2 decimalen afrondt, kun je er denk ik vanuit gaan dat het eindcijfer dan ook afgerond wordt naar een 6, en niet naar een 7. Even navragen bij je docent geeft je uitsluitsel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als er geen CE is, heeft de school de vrijheid om een 6,45 af te ronden naar een 6,5 en vervolgens naar een 7. Het hangt dus van je school af of ze dat ook zo doen. Als er wel een CE was geweest, dan was 6,45 lager dan een 6,5 en dus een 6.
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding