Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is er een regelgeving over de minimum datum wanneer school het rooster klaar moet hebben?

ik hoor nu 4 dagen van te voren wat mijn rooster is, en dit is lastig met werk

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
School kan moeilijk rekening houden met jouw werk. Er is geen regelgeving voor, een school bepaalt zelf wanneerde roosters klaar zijn.
tinus1969
6 jaar geleden
Ik vraag me wel eens af of scholen dit niet bewust doen, juist om ervoor te zorgen dat je je werk opzegt en al je tijd aan school besteedt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er is geen verplichte regelgeving dat wettelijk bepaald wanneer een school de roosters moeten aanleveren.

Op basis van het aantal klassen worden de docenten verdeeld over de vakken, moet er rekening gehouden worden met bepaalde lokaalwensen per vak, of wensen van docenten (part-timers, maar ook mensen die in de deeltijd werken (avond) dit zorgt ervoor dat de Roostermakers behoorlijk moeten puzzelen. En dat kan er zelfs voor zorgen dat je een dag van te voren nog een nieuwe rooster kan krijgen.

Je kan natuurlijk altijd een keer met je mentor of studiebegeleider om de tafel, om een makkelijke oplossing te krijgen omtrent je werk rooster.
Als je nog verplicht bent naar school te gaan, gaat het school rooster natuurlijk voor het werkrooster.

Ik hoop dat dit je een klein beetje helpt.

-N
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding