Ik wil later OK assistente worden. Welke MBO opleiding sluit daar goed bij aan? Ik wil geen MBO Verpleging doen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
Amadea
6 jaar geleden
Een HBO-opleiding is daar een betere keuze voor.

Antwoorden (1)

Operatieassistent is een zogenaamde inservice-opleiding op hbo-niveau. Dat betekent dat je een werkplek moet hebben en tegelijkertijd studeert. De ziekenhuizen die hieraan meedoen, hebben maar een beperkt aantal plekken, dus het is zaak er tijdig bij te zijn, je moet voor een plek solliciteren. Om tot de opleiding toegelaten te worden, heb je een havo, vwo- of mbo4-diploma nodig. Bij havo of vwo is een NT- of NG-profiel gewenst, bij mbo4 is een mbo-opleiding in een zorgrichting gewenst (welke maakt niet zoveel uit; heb je wel verpleegkunde, dan kun je meestal sneller door de opleiding heen).