Wat is een origineel onderwerp voor een spreekbeurt?

Mijn zusje moet een spreekbeurt maken (ze zit in groep 6, dus niet te moeilijk) maar ze wil niet de zoveelste over paarden ofzo. Dus wie weet er een origineel onderwerp wat niet te moeilijk is? BVD

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Leonardo da Vinci. Is heel veel over te vinden op internet, kan je mooie plaatjes laten zien, etc.

Kijk eens op deze website, weet bijna wel zeker dat er iets tussen zit voor je zusje.

Bronnen:
http://www.spreekbeurten.info/

De verschillende betaalmiddelen in de wereld in de loop der tijden: dus schelpen, en kralen en munten die aan een ketting gedragen werden enzo. er is op de bieb vast wel een boek over, misschien is er over het beroep van vader, moeder of oom of tante ook nog wel iets leuks te zeggen

Een origineel onderwerp is de schijf van vijf! Erg leuk en leerzaam!

Omgaan met geld zou een onderwerp kunnen zijn wat zou kunnen scoren. Het houdt iedereen bezig, en het zal heel gemakkelijk tot een levendige discussie kunnen leiden. Sommige besparingstips kunnen heel waardevol zijn voor klasgenoten en zal ertoe lijden dat sommige leerlingen geïnspireerd naar huis terugkeren.

Mijn Zusje heeft ook een spreek beurt en ze zit ook in roep zes.zij houd het over krukken Heel makkelijk wat doe je met een kruk? waar kommen krukken vandaag? hoe zijn krukken ondekt. noemaar op! gd onderwerp vind ik jij ook mail me :)/

kinderen in die leeftijd zijn wel gek op dierenspreekbeurten. Je zusje zou een interessante zijweg in kunnen slaan door een spreekbeurt te houden over de dierenbescherming of over het dierenasiel. info op deze site:

Bronnen:
www.kidsforanimals

Het weer of wolken is altijd wel een leuk onderwerp.

Mijn groep zessertje heeft er pas een gehouden over de Maan. Daar is vanalles over te vertellen!

De zintuigen, ze kan bij elke zintuig iets bedenken en de klas mee laten doen. (Bij de neus: 3 mensen blinddoeken en ze verschillende dingen laten ruiken, azijn, chocola enz. dan moeten zij raden wat het is. Hetzelfde bij de oren maar dan geluiden laten horen zoals aluminiumfolie enz. Voor de rest van de klas is dit ook leuk, omdat zij natuurlijk al zien wat het is.) Bij ieder zintuig natuurlijk ook een stukje theorie. Heb ik in groep 8 gedaan dus weet niet of het iets te moeilijk is..? Heeft wel wat voorbereiding nodig..

WAAROM raakt men nooit uitgesproken over de politiek in Israel.

"vrijdag de dertiende en ander bijgeloof". In de bieb is er niet veel over te vinden, maar op internet wel. Of over de tandarts. Wat die allemaal doet. Als je een aardige tandarts hebt kun je hem vast vragen of hij foldertjes voor je heeft, en in de bieb zijn er ook boekjes over te vinden. Misschien wil de tandarts wel wat vragen die je erover hebt (waarom een fluoridebehandeling, waarom sealen, hoe lang duurt de studie, oefen je ook op echte mensen tijdens de studie, etc?) beantwoorden. Over beide onderwerpen heeft mijn dochter op de lagere school een spreekbeurt gehouden. Ze werden met veel enthousiasme ontvangen. Ook door leerkrachten. Die zijn al die spreekbeurten over cavia's, katten en paarden vast meer dan zat. Vanaf groep 7 mocht het op de school van mijn dochter ook absoluut niet meer over dieren gaan (of over voetbal(clubs))

Mijn zoon heeft het in groep 7 gedaan over Stormen en Orkanen. Met een leuke powerpoint en een klein filmpje erbij. Wat ook een goed idee kan zijn: De planeten met hun kenmerken. Daar zijn ook leuke posters van te verkrijgen die ze dan kan ophangen en benoemen.

Of de Amerikaanse overheid nou wel of niet achter de aanslagen op 11 september zaten.

Kauwgom-www.spreekbeurten.info

Misschien is Kaas een leuk onderwerp. Heb dit zelf vroeger gedaan. Heb met foto's laten zien hoe de vervaardiging gaat. Ben toen zelf naar een kaasmakerij geweest en daar hebben ze me alle ingrediënten (stremsel, zuursel, etc.) meegegeven. Ook kreeg ik daar een heel groot stuk kaas met allemaal vlaggetjes zodat ik dat na de spreekbeurt blokjes kaas kon uitdelen in de klas. Was een groot succes. Bij de diverse grote kaasfabrikanten kun je ook allerlei folder- en stickermateriaal opvragen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100