Hoe werkt studiefinanciering ??

Dus momenteel loop ik een 3-jarige MBO niv 4 opleiding. Volgens mij heb je 4 jaar recht op studiefinanciering en is t op t MBO een gift - mits je binnen 10 jaar min. een niv. 3 diploma behaald.

Stel dat als ik mijn niv. 4 diploma behaal dus binnen die 3 jaar. Heb ik nog recht op een jaar studiefinanciering.

Nu mijn vraag:
Mag ik dan nog een MBO opleiding volgen en ontvang ik dan nog één jaar studiefinanciering als gift - zelf als ik dan mijn tweede opleiding niet afgrond - ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Het beste antwoord

Artikel 4.10 lid 3 van de wet studiefinanciering: indien een deelnemer binnen de diplomatermijn beroepsonderwijs het afsluitend examen van een opleiding niveau 3 of 4 met goed gevolg heeft afgelegd, wordt de resterende periode van zijn prestatiebeurs beroepsonderwijs verstrekt in de vorm van een gift indien hij een andere opleiding niveau 3 of 4 aanvangt.

Dus lijkt erop dat het inderdaad een gift is als je maar een diploma hebt behaald op niveau 3 of 4. Voor de zekerheid kun je het nog even navragen bij de studentenadministratie op je school, of duo even bellen.