Ik wil graag piloot worden maar ik heb nog maar 1 heel goed oog en de andere daar zie ik bijna niks meer mee zou ik piloot kunnen worden ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.7K
jc54
6 jaar geleden
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je daar op wordt afgewezen.
Erna55
6 jaar geleden
Heb je nog niet gekeken naar toelatingseisen voor piloten ?
---- Ogen: een bril of lenzen zijn toegestaan, maar je oogafwijking mag niet groter zijn dan -6 en +5 (een extra keuring wijst uit hoe je oogafwijking zich in de toekomst kan ontwikkelen). ----
ronron1212
6 jaar geleden
Ne dan kan je geen pioot worden. Troost je de opleiding tot piloot moet je zelf betalen en kost minimaal 135.000 euro.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat zal zeker niet gaan lukken. Daarnaast is er op dit moment, in elk geval in Nederland, voor piloten geen droog brood te verdienen, er zijn er veel te veel.

Antwoorden (2)

Om diepte te kunnen zien heb je 2 ogen nodig. Voor een piloot is dat essentieel. Tenzij er een bijzondere uitvinding gedaan wordt die jouw oog repareert zal het niet mogelijk zijn voor jou om de keuring te doorstaan.

Dus helaas... nee, jij kunt geen piloot worden.
Piloot zijnde moet je voldoen aan volgende eisen:

-minimaal 157,5 cm en maximaal 203 cm
- Ogen: een bril of lenzen zijn toegestaan, maar een oogafwijking mag niet groter zijn dan -6 en 5. Als u meer dan deze bedragen heeft, is de opleiding nog steeds eventueel mogelijk. Dan moet er contact opgenomen worden met het KLS.
- Je mag ook niet kleurenblind zijn.
-De ogen mogen gelaserd zijn, onder bepaalde voorwaarden.

Zie onderstaande bron voor meer informatie over de fysieke eisen en opleidingseisen.