Moet je een erkend leerbedrijf zijn om een stagiair aan te nemen?

Ik vroeg me af of je als bedrijf per sé een erkend leerbedrijf moet zijn om een stagiair aan te nemen of hoeft dat niet altijd?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
veel scholen eisen dit wel. Bij mijn opleiding tenminste wel. Anders telde hij niet meer.
MarBet
6 jaar geleden
Studenten komen niet in aanmerking voor een diploma als hun leerbedrijf niet erkend is. Het moet zelfs op creboniveau.

Antwoorden (1)

Ja, dat moet, als het tenminste om erkende (mbo)-opleidingen gaat. Een leerbedrijf moet erkenning aanvragen om te borgen dat de stagiair op kwalitatief goede wijze begeleiding krijgt. Als dat in orde is, kan het bedrijf hiervoor ook een beroep doen op de Subsidieregeling Praktijkleren en zo compensatie krijgen voor de begeleidingskosten. Is het bedrijf niet erkend, dan komt men ook niet in aanmerking voor de subsidie.