Waar kan je het best een afstudeerscriptie kunnen laten inbinden?

Mijn zoon moet zijn scriptie (ICT ) laten inbinden. Het zijn 60 pagina's en dat moet ook nog in viervoud! Heeft iemand een goede tip of ervaring waar dat het beste kan en ook als het online gebeurt...welke site is betrouwbaar en goed? Misschien heeft er iemand eerder met dit bijltje gehakt?

amc
6 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vraag info bij wat druk winkels. Er werd net door studenten geroepen reken op zo 250€ Je kan ook vaak veel zelf doen in zo'n print shop anders wordt het bedrag vaak hoger
HeerVoldemort
6 jaar geleden
De meeste scholen en universiteiten hebben wel een eigen repro afdeling. Is meestal ook niet zo achterlijk duur.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Kapperkort
250 euro voor 4 maal 60 pagina's?!?! Bij Copycom in Aalsmeer heb ik 300 pagina's laten printen én 2 maal laten binden voor in totaal 35 euro. @amc, weet niet of je in die regio woont maar wellicht doen ze ook aan verzenden per post. Meer dan uitstekende service daar in ieder geval.
marjolein55
6 jaar geleden
Bij een erkende boek binderij

Het beste antwoord

Ik hoor regelmatig dat studenten gebruiken maak van de online site studentendrukwerk.nl. De meeste vestigingen van Multicopy kunnen je helpen, en zeker in de studentensteden zijn er vaak lokale drukkerijen die voor studenten speciale tarieven hanteren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Hoe wil je online een boek laten binden?
amc
6 jaar geleden
Reddie@; dat kan inderdaad....je kan toch ook zelf foto's insturen en er een kant-en- klaar album voor terug krijgen? Je stuurt hen een Word of PDF bestand toe en zij richten het zo in zoals jij wilt of bestelt. Zo kan je ook zelf een leuk boekje maken en het ziet er ook nog goed uit ;-) Ik heb het nl. al vaker gedaan. JanJ2002@; dank voor je reactie. Ik had inderdaad zelf ook al gespeurd en deze site ontdekt. Vooral het feit dat je het zelf op kunt halen is aantrekkelijk, vanwege de tijdsdruk en zekerheid.
Googelen kan eigenlijk wel iedereen en daarom stelde ik de vraag om een advies of waarschuwing te krijgen van iemand die het zelf ervaren heeft.
Reddie
6 jaar geleden
@amc
Onder "inbinden" versta ik dat je met een stapel papier naar een inbindbedrijf ga en het daar laat inbinden.
Zo heb ik dat meermalen gedaan.
Niet dat je een worddocument op een stickie hebt, het laat afdrukken en inbinden.
Maar ik ben van een te oude generatie.

Andere antwoorden (1)

Elke universiteitsstad heeft wel een lokale kopieerwinkel (copyrette, kopijwinkel). Daar kan je de scriptie laten printen (kleur/dubbelzijdig) en op verschillende manieren (laten) inbinden. Dat kan zijn lijmen of met een plastic of metalen ringband.
Vaak kan je het als PDF uploaden en een aantal dagen later, kant-en-klaar, ophalen.
Voor eindscripties BSc of MSc is dit meer dan voldoende.PhD proefschriften worden nog wel vaak echt gedrukt en genaaid ingebonden (als een boek zoals je dat in de winkel koopt).