Ben ik geslaagd voor mijn wiskunde examen??

Ik heb net mijn wiskunde examen gehad. maar ik denk dat ik een 5 heb.
Mijn gem cijfer van school toetsen van wiskunde is een 6.
Moet ik nu waarschijnlijk herexamen doen?? Of mag je dit cijfer wel halen voor examen omdat ik 6 gem sta

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Met een 6 voor SE wiskunde en een 5 voor CE wiskunde heb je gemiddeld een 5.5 voor wiskunde. Dit wordt een 6 als eindcijfer. Wat dat betreft, is er niets aan de hand.

Wel moet je voor de centrale eindexamens gemiddeld een 5.5 hebben. Als je voor alle CE's een 5 zou halen, ben je dus gezakt, al zou je voor alle SE's een 9 als eindcijfer hebben.

Als het bij die ene 5 blijft voor het CE en de rest van de CE's 6 of hoger zijn en ook de SE-cijfers allemaal 6 of hoger zijn, ben je in ieder geval geslaagd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je hoeft dus geen herezamen te doen al mag dat altijd voor 1 vak, ook als je geslaagd bent overigens. Het hoogste cijfer telt.
Computoon