Als ik op het havo examen Nederlands en wiskunde een 5 haal. Kan ik dat compenseren met 2 compensatiepunten of moet ik een herkansing maken?

Ik zit nu in havo 5. Ik sta qua cijfers er goed voor. Mijn zwaktepunten zijn wiskunde en Nederlands. Stel ik haal twee 5en voor die vakken op mijn examen. Kan ik daarvoor mijn 2 compensatiepunten gebruiken van het vak levensbeschouwing in combinatie met ons pws of moet ik een herkansing maken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je mag niet compenseren, 1 vijf is een gestelde eis.
Wellicht kan een decaan of mentor iets uitleggen of je persoonlijk advies geven!
Succes met je examens.

Antwoorden (1)

Voor de kernvakken (Nederlands, Engels en wiskunde) mag je 1 vijf halen. Dus als je op beide een 5 haalt moet je er 1 herkansen. Je kan dit niet compenseren.