Hoe kan je beste voorbereiden voor een openboektoets?

Ik heb nog nooit een openboektoets gehad en ik vroeg mij af? Hoe ik dat het beste kan voorbereiden en presteren bij openboektoets.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
tinus1969
7 jaar geleden
@Gamebeer: Welk vak?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Biologie

Antwoorden (2)

Alles meerdere keren grondig lezen en maken dat je het echt goed begrijpt. Als je niet begrijpt wat er staat kan je ook niet weten op welke vraag het een antwoord kan zijn.
Maak ook dat je weet wat waar staat. Zo kan je vlotter werken.
Indien je dingen mag aanduiden of post-its mag gebruiken, zeker doen!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In de voorbereiding kun je naast bovenstaande tips ook verbanden maken tussen verschillende begrippen. In een openboektoets worden geen weetvraagjes gevraagd, maar juist vragen die gericht zijn op vergelijkingen maken en verbanden leggen tussen begrippen. Ook kun je nadenken over kritiek op theorieën; zorg dat je tegenargumenten hebt en kritische punten of zwakte van een theorie kunt uitleggen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En hoe doe je dat het beste?