Waarom moeten kinderen een spreekbeurt houden???

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Ivana
7 jaar geleden
Als je vroeg leert spreken in het openbaar, durf je later ook beter voor je mening uit te komen, waar je ook bent. Een zegen dat kinderen zo vroeg die kansen krijgen. Wij, oudere generatie, moesten altijd ons mond houden. Velen van hoge leeftijd durven nooit iets in het openbaar te zeggen laat staan zichzelf te verdedigen als het er op aankomt.

Antwoorden (2)

Omdat dit hoort bij hun opleiding. Veel mensen zullen als ze volwassen zijn en een baan hebben iets moeten vertellen voor een groep of zelfs grote menigte. Als ze dit als kind al geleerd hebben te doen is het niet (meer) zo lastig om dat goed uit te voeren.
Amadea
7 jaar geleden
Kinderen leren zich te verdiepen in een onderwerp, een onderzoekende houding te ontwikkelen. Kinderen leren hun interesses kennen en te uiten, omdat ze zelf het onderwerp mogen uitkiezen. Kinderen zijn bezig met taalontwikkeling, omdat ze moeten lezen en vertellen. Kinderen leren omgaan met lastige situaties (voor een groep spreken, dingen uit het hoofd vertellen) en doen zelfvertrouwen op als ze met deze lastige situatie kunnen omgaan. Kinderen leren om vragen te beantwoorden en met feedback om te gaan.