Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je doen als je moeite heb met teksten begrijpen ?

Toegevoegd na 53 seconden:
Ik loop op school vaak tegen de mand aan dat als ik een tekst voor me krijg dat ik erg veel moeite heb met teksten lezen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bereid je voor op het lezen van de hele tekst door de volgende dingen te doen: Lees de titel van de tekst. Lees de eerste regels van de tekst, de inleiding, en lees de laatste regels van de tekst, de conclusie. Lees de titel van de tekst nog eens en probeer te verklaren waarom de titel zo is gekozen. Probeer even globaal te bekijken of bepaalde woorden of onderwerpen steeds opnieuw voorkomen in de tekst. (In dit antwoord is dat dus bijvoorbeeld het woord "tekst".) Schrijf nu eventueel al kort op waar de tekst volgens jou over gaat, en wat je verwacht te hebben geleerd als je de hele tekst hebt gelezen en begrepen.

Als je deze dingen hebt gedaan, weet je al ongeveer wat je van de hele tekst kan verwachten. Zo wordt het lezen van de hele tekst makkelijker. Je kan nu de hele tekst gaan lezen.
(Lees meer...)
Antoni
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beankt voor u reactie ik denk dat ik hier heel ver mee kom.
Antoni
7 jaar geleden
Graag gedaan!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding