Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe combineer ik het profiel EM met CM?

Ik wil EM met CM combineren, maar hoe doe ik dat? Ik zit op 3vwo en moet een profiel kiezen, ik weet dat ze gecombineerd kunnen worden , maar hoe? Graag antwoord

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens mij kun je dan een profiel kiezen. En de vakken die in het andere profiel zitten als extra keuzevakken nemen. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van je school. En welke regels ze hierin hanteren. Overleg dit met je mentor of studiebegeleider op school.
tinus1969
7 jaar geleden
Waarom zou je dit willen? Er zijn maar weinig vervolgopleidingen waarvoor één specifiek profiel verplicht is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is zeer gemakkelijk. Je kiest een van de profielen en kiest in de vrije ruimte de vakken die het andere profiel heeft. Je kunt zelf alle vier de profielen tegelijkertijd doen, dit vergt wel wat extra inspanning (en ruimte vanuit school).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je E&M met een kunstvak doet, of C&M met economie. Het maakt verder (bij ons op school) geen verschil. Succes met kiezen ;)

Toegevoegd na 2 minuten:
Pas wel op met wiskunde a&b - je moet a kiezen om zowel e&m als c&m te hebben (je kiest dan bijv. Kunst/muziek, geschiedenis, economie en wiskunde a).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ditzelfde probleem heb ik ook gehad, het werkt heel simpel, je hebt verschillende vakken en die vakken samen wordt een bepaald pakket. Om geen half jaar bezig te zijn met vakken samenstellen is dit idee tot stand gekomen. Om E&M en C&M ( Economie en Maatschappij en Cultuur en Maatschappij ) te combineren kies je één van de twee pakketten die je het meest aanspreekt en kiest als extra vakken, vakken uit het andere pakket.

Bijvoorbeeld bij het kiezen van E&M kies je bijvoorbeeld geschiedenis en aardrijkskunde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je EM als basisprofiel hebt gelden de volgende regels om met CM te combineren:

Gs- wisk A- AK
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding