Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik nu het collegegeld van het volledige jaar betalen?

Ben in november gestopt met opleiding op Windesheim. Koos er aan het begin van het jaar voor om in termijnen te betalen. Nu moest ik nog 1 termijn betalen, maar had ik telkens niet genoeg op mijn rekening staan waardoor ze het niet konden afschrijven. In december hebben ze me een brief gestuurd waarin stond dat ik tot 6 januari 2017 de tijd had om het nog te betalen, anders werd het naar een incassobedrijf gestuurd.

Heb die brief snel doorgelezen en had zomaar 10 januari in mijn hoofd. Ik ben dus 4 dagen te laat. Na een beetje rondlezen op internet las ik dat ik nu het hele jaar moet betalen, maar is dat ook zo als ik gestopt ben? Want dat is zonde van mijn geld (wel mijn eigen schuld met mijn luie kop natuurlijk, maar alsnog).

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
898
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voortaan gewoon op tijd betalen. Zo zie je maar hoe snel je in de problemen kunt komen in het volwassen leven...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, je staat uitgeschreven op school dus je hoeft niet voor een nieuw jaar te betalen. Wel kan het zijn dat er direct een boete op staat van €40,- aangezien regering instanties zich niet overal aan hoeven te houden qua wetgeving (zoals meerdere aanmaningen etc).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
" aangezien regeringsinstantie zich niet overal aan hoeven te houden qua wetgeving "
Dit is onzin.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding