Kan je van havo2 naar kaderberoeps4?

Dit jaar ben ik blijven zitten in havo2 en mijn cijfers zijn nog veel slechter. Overgaan volgend jaar is echt onmogelijk. Mijn vraag is, kan je van havo2 naar kaderberoeps4?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Je kunt de HAVO niet aan.
Dat je de tweede keer nig slechtere punten haalt betekent dat je er geen enkele moeite voor doet.
Je kunt beter overstappen naar VMBO 2 e klas.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Antwoorden (1)

Nee. De kaderberoepsgerichte leerweg is een van de varianten in het middelbaar beroepsonderwijs. Om in te stromen in niveau 4 moet je (als havist) een bewijs hebben dat je de eerste 3 leerjaren van de havo of vwo goed hebt doorlopen.

"Lager" beginnen (dus met de entreeopleiding, het vroegere mbo-niveau 1) is wel mogelijk, als je op 1 augustus minimaal 16 jaar zou zijn.
Computoon