Kan je op school iemand anders nemen als mentor ?

Hallo

Op school heb ik dus een mentrix die altijd vreselijk negatief is en elke week 50 min over hetzelfde praat.Hierdoor heb ik geen zin om met haar te praten EN al helemaal niet als ze de waarheid verdraait
Zou het dus op school mogelijk zijn om een andere mentor/mentrix te nemen ? want ik houd het geen half jaar meer met haar uit. En zou het als school de bedoeling zijn om mij negatief te maken ?! HOOP T NIET

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Waarom moet je iedere week 50 minuten met haar praten? Dat is sowieso toch al niet normaal?
ronron1212
7 jaar geleden
Licht het niet aan jou gedrag dat je zoveel gesprekken hebt en dat jij het als vervelend beschouwd. Ik zou denk ik maar eens goed luisteren straks word je nog van school gestuurd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Antoni, dat kan een onderdeel zijn van het passend onderwijs voor het VO.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk dat jullie het niet helemaal snappen (niet negatief!)
Kijk wij hebben mr (mentoruur) op school alleen is ze zo negatief dat we er zat van worden.Zekfs iemand in onze klas vroeg van waarom de hele tijd over hetzelfde onderwerp (al inmiddels 5 weken ofzo) . Maar goed ik heb pas 2/3 x een gesprek gehad en dit ging alleen om misverstanden dat ik haar niet mocht.Maar er zijn ook weken dat ik een uur van mijn vrije tijd moet opgeven(doet ze zelf ook natuurlijk) maar kijkt het alleen vannuit HAAR perspectief waardoor jij niet belangrijk ben (tenminste zo voel ik dat).En als er altijd tegen je gezeurt wordt,word je ook heel negatief waardoor ik boos werd en de deur dichtsmeet en wegliep omdat ze me ALWEER ff snel wou afhandelen waardoor ik met Eem urgent probleem aan de kant wordt geschoven voor jawel SERIOUS REQUEST.Dit gaat namelijk over cijfers en dus mijn toekomst,maar interesseert haar miet veel geloof ik.Ook noemt ze kinderen LUIE DONDERS als je niet VRIJWILLIG mee wilt werken omdat het dus de hele tijd aan je hoofd gepraat waardoor we gek worden.
ronron1212
7 jaar geleden
Je bent dan nu ook nog steeds niet duidelijk waar zeurt ze dan over?
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Als je behalve haar geen verdere problemen op school hebt laat haar dan lekker dom l*llen. Gewoon lachen en ja knikken. Kan jou het schelen. Ik zou me er dan niet druk om maken. Niet tegen in gaan dat veroorzaakt alleen maar discussie waardoor je nog langer moet zitten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ze zeurt over mijn proefwerken inhalen en ALLEEN maar over SERIOUS REQUEST kijk het is ook wel een goed doel dat niet hoor,maar elke keer dat gezeik aan je kop van JE MOET MIN 25 EURO ophalen vind ik krankzinnig. Hierdoor heb ik geen euro opgehaald voor sr.EN met dat inhalen ze zitten te zeiken dat ik blijf zitten terwijl ik fk goede cijfers verders haal
ronron1212
7 jaar geleden
Ja je zult gewoon je proefwerken moeten halen anders ho maar en van school of blijven zitten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ron misschien begrijp je mijn situatie niet helemaal, Constant ben ik zonder reden ziek moe misselijk en er niet bij (vanwege gezindheid) waardoor ik de rep niet in kon halen.Maar ze zeurt en ze zeurt maar.Ik heb juist vorig jaar geleerd om ZELF afspraken te maken met de docent,maar dit wordt me ookal afgenomen.... Is er dan nog iets van zelfstandigheid op school?

Antwoorden (1)

Je kunt het proberen maar ik verwacht het niet.

Ook als je later volwassen bent, kun je je leidinggevende of stagebegeleider niet inruilen als hij niet bevalt. Je moet je daarnaar leren te schikken.
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja ik snap jouw reactie ook maar het heeft ook geen zin om elke week negatief en chagrijnig thuis moet komen,want de sfeer thuis wordt hier natuurlijk ook niet beter op.