krijg je als je (veel) geoorloofd verzuim hebt een leerplichtambtenaar op je dak?

hallo ,

Ik heb zelf veel verzuim gehad doordat ik ziek was (DUS GEOORLOOFD) maar mag de school als je veel geoorloofd verzuim hebt een schoolambtenaar inzetten ?Want ik vind dit zelf onzin aangezien we vorig jaar er ook nooit mee te maken hebben gehad in bijna precies dezelfde gebeurtenis.Voel me nu wel een ontzettende crimineel ofzo.

groeten

Jamira

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Erna55
7 jaar geleden
Het is onzin dat je je nu crimineel zou voelen. Je bent niet veroordeeld.... Het kan zijn dat de leerplicht mee gaat kijken of er aan alternatief studieaanbod gedaan moet worden. Er wordt onderzoek gedaan.

Antwoorden (1)

Dat mag. Je zegt zelf al dat je geoorloofd verzuimd hebt. Er zal dus geen sprake zijn van boetes of iets dergelijks. Maar de leerplichtambtenaar is er niet alleen voor boetes, maar ook om constructief met ouders en leerlingen te kijken naar manieren om het verzuim te verminderen. Als je nu dus te maken krijgt met de leerplichtambtenaar is dat vooral in jouw belang.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ en jamira neen, jij bent beslist geen crimineel.
Als de leerplichtambtenaar komt bespreek dan ook alles wat jou dwars zit. Zij zijn er om te helpen en om samen met jou naar oplossingen zoeken. Als ik de eerste vraag van jamira lees is dat zeker nodig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi joanDArc Inmiddels ben ik die moed verloren om te bespreken wat er dwars zit je wordt toch alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd en zelfs gemedicineerd wat mij zo boos maak dat ik MIJN MENTRIX niet meer hoef te spreken. Ze zegt dat niet de hele tijd moet blijven doorzeuren en piekeren over iets wat allang afgesloten is .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@jamira, de volgorde is verkeerd. Jij blijft niet doorzeuren, maar jij piekert en dát blijft doorzeuren. Iemand moet jij helpen om minder te piekeren. Dat zou best wel eens met hulp via de leerplichtambtenaar kunnen zijn, en dat is geen onzin, want alleen kun je dat niet. Niemand kan dat alleen. Er zijn ook veel vormen van piekeren.
Leerplichtambtenaren zijn er niet alleen om je op de vingers te tikken, wanneer je de leerplichtwet niet nakomt. De leerplichtambtenaar moet ook uitzoeken of er een ernstige reden is waarom jij veel moet verzuimen.
Misschien heb je hier alvast iets aan.
http://www.mindtuning.nl/stoppen-met-piekeren