kun je als 19 jarige je vmbo tl diploma nog halen?

ik ben tot het derde jaar vmbo tl gekomen, daarna afgestroomd naar kader, ben toen gestopt, kan ik nu nog als nog mijn diploma halen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je moet eerst je kader diploma moet halen en daarna je tl diploma. Anders zou het niet eerlijk zijn tegenover de rest. Je kunt ook niet meer in stromen in 3 tl want daar zijn je cijfers niet hoog genoeg voor aangezien je afgestroomd bent naar kader. Ik denk niet dat je te oud bent om middelbaar onderwijs te volgen want bij mij in de vijfde zitten 2 jongens van 19 jaar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar het lijkt mij verstandiger om mbo 3 te gaan doen, daar doe je net zo lang over en zit je wss met meer leeftijdsgenoten in de klas.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
oke, ik ben alleen totaal gestopt met school nadat ik ben afgestroomd, zullen ze me toelaten op mbo3 denk je dyral?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk het wel want er zijn veel mensen die omdat ze een nieuw beroep willen gaan doen ook weer op het mbo beginnen.

Antwoorden (1)

Ja, dit kun je via volwassenonderwijs (vavo). Dit heb ik zelf ook gedaan, ik kwam van vmbo-b en heb mavo+havo in 2 jaar gehaald. Ik was 18 toen ik begon.