Mag mijn school mij dwingen?

Dus ik heb een probleem: ik hou niet van mijn lijf ik schaam me er kapot van! Elke keer dat ik mij in de jongens kleed kamer omkleed kreeg ik daarna allemaal commentaar op mij gericht en dat maakte me depressief en begon ik mijn lijf te haten! Dus nu neem ik nooit mijn sportkleding mee zodat ze geen commentaar kunnen geven op hoe ik eruit zie. Maar de leerkracht wilt niet begrijpen dat ik mijn sportkleding niet aanzet voor die reden!

Wanneer we tijdens sport ook voetbal, basketbal en volleybal spelen wil ik wel proberen mee te doen maar nooit mee doen aan wedstrijden want ik HAAT die 3 verschillende balsporten maar mijn leerkracht doet moeilijk en DWINGT mij om mee te spelen!!!! Ik ben slecht in balsporten en ik haat balsporten elke keer dat ik word gedwongen mee te doen probeer ik altijd om niet naar de bal te kijken zodat hij niet naar mij word gegooid!

Mijn leerkracht van sport is erg gesloten op kritiek en vragen! Hij wilt ook niet naar mijn verhaal luisteren omdat hij altijd gelijk wilt hebben.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, helaas, de leraar kan je gewoon dwingen om mee te doen aan het lesprogramma, en daar hoort ook sport bij. Net als Nederlands, wiskunde, Engels, natuurkunde of geschiedenis, om maar een paar zijstraten te noemen. En ie vind je wellicht ook niet allemaal even nuttig. Alleen als er dwingende fysieke redenen zijn om niet mee te doen, kun je vrijstelling krijgen, maar dan moet het wel om een vrij ernstige handicap of aandoening gaan. In hoeverre je verstoorde zelfbeeld nog normaal is voor iemand van jou leeftijd of dat er echt sprake is van een BDD (body dismorphic disorder) kan ik hier niet beoordelen, maar als ik het zo oppervlakkig lees denk ik dat het geen slecht idee is dit probleem toch eens voor te leggen aan je huisarts. Als het althans een serieus issue is, en niet alleen maar een kwestie van het verwende jongetje uithangen en niet willen doen waar je geen zin in hebt. Want sorry, meneer, zo werkt het leven niet. Er zijn maar weinig afwijkingen denkbaar die je daadwerkelijk ZO lelijk maken in de ogen van anderen als jij denkt dat je bent, en in de praktijk worden juist die echte afwijkingen best redelijk geaccepteerd, al is het maar uit medelijden. Ik acht de kans dan ook groot dat het vooral in je eigen perceptie zit, OOK in je perceptie van het commentaar van anderen. En een hekel aan sporten ; tja, dan kunnen we elkaar een hand geven, Ik heb mijn hele schoolleven lang elke minuut, elke seconde gym - buiten nog erger dan in de zaal vervloekt, maar het hoort er nu eenmaal bij. En ook nog eens allemaal in het zelfde verplichte strakke witte t-shirt en strakke blauwe korte broek. Het leven is zwaar, zullen we maar zeggen, vooral voor pubers ;-) Maar nogmaals , even serieus, als je je zelf echt ZO lelijk vind dat DAT het grote struikelblok is, dan moet je daar zeker eens met iemand over gaan praten. Je bent namelijk absoluut niet de enige, en er is zeker wat aan te doen.

Bronnen:
http://bdd-info.nl/wat-is-bdd.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100