Wat houdt de studie luxury management in ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
ronron1212
7 jaar geleden
http://www.sonsbeekschoolofmanagement.nl/opleidingen/hbo/luxury-brand-management/

Antwoorden (1)

Dat is een opleiding voor managers van een bedrijf dat een eigen merk van exclusieve producten produceert. Degenen die deze studie gaan doen zijn al werkzaam als leidinggevende of beslisser. Ze hebben minimaal een hbo-/universitair diploma en drie jaar relevante werkervaring. (Of kunnen via een mondelinge toets worden toegelaten als ze kunnen aantonen op basis van vakgericht onderwijs en minimaal vijf jaar beroepservaring minstens op hbo-niveau te functioneren).
Om het kwaliteitsmerk beter te kunnen promoten (zowel intern als extern uit te dragen) leren zij te zorgen voor kwaliteitsimpulsen en innovatie. Hoe ze kunnen organiseren dat creativiteit en specialisatie profijtelijk gebruikt worden en ten gunste komen van de resultaten. Ze krijgen kennis van de verschillende beleidsgebieden van een organisatie, en dan vooral op het gebied van merkbeleving en leiderschap. Er is bijvoorbeeld uitwisseling tussen deelnemers van diverse bedrijven (Heineken ontmoet Louis Vuitton). Vanuit theoretische thema’s wordt gefocust op vragen als hoe merkbeleving bij de klanten wordt opgeroepen en bewaakt, waaruit cultuurverschillen bestaan, hoe het rendement kan worden verhoogd, en hoe je als leider in je gedrag het DNA van het merk kunt dragen.
Amadea