Kan ik op de universiteit 2 of 3 studies combineren?

Ik denk eraan om geneeskunde, economie en rechten met elkaar te combineren. Het eerste jaar zou ik wel enkel rechten en geneeskunde combineren en pas het tweede jaar economie erbij doen. Dit omdat je bij economie veel vakken volgt die je ook ziet in rechten en (in mindere mate) geneeskunde (zoals economisch rechte, politiek en filosofie). Is dit mogelijk en kent u mensen die iets gelijkaardig heeft gedaan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
erotisi
8 jaar geleden
Twee gelijkende alfa studies komen wel voor. Maar juist de combinatie alfa en beta studie lijkt me vrij pittig laat staan drie studies. Dan moet je wel heel makkelijk studeren lijkt me, tenzij je er 8 jaar over wil doen natuurlijk, maar dat kost ook weer wat meer centjes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rechten en geneeskunde kan je niet tegelijk doen zijn numerus fixus en die mag je maar met 1 meedoen voor de loting

Antwoorden (1)

Een combinatie kan niet.

Er zijn wel enkele andere mogelijkheden:

-Liberal Arts and Sciences. Dan kun je zelf een beetje je studie samenstellen, maar geneeskunde valt daar behoorlijk buiten.
-Geneeskunde is één van de zwaarste studies, daar iets naast doen is vrijwel onmogelijk.
-Economie en rechten kan wel tegelijk. Houd dan wel rekening met een dubbele studielast, en dus vele uren studie per week.