is na de opleiding ''voeding en diëtiek'' de kans op werk groot?

ben nu bezig met mijn eerste jaar ''international business and management'' en vind het toch niet iets voor mij.
ik wil liever iets studeren waar in intresse in heb, zoals voeding en gezondheid.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien kun je even toelichten welk niveau van opleiding je bedoelt? Mbo, Hbo of WO?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hbo

Het beste antwoord

De voedingsbranche is breed, na de studie kun je veel richtingen op. Denk aan de zorg, media, management, kwaliteit, commercie, of een combinatie daarvan. Vijfendertig procent van hen die deze opleiding deden vindt dat je er een goede aansluiting mee hebt op de arbeidsmarkt. De kans op een baan op niveau is 51%, en de kans om er full time werk mee te vinden is 44%. Met je diploma Voeding en diëtetiek ben je gemiddeld na anderhalf jaar aan het werk. Dus ja, de kans op werk hiermee is behoorlijk.

Hou er wel rekening mee dat wat betreft de HBO-opleiding er een numerus fixus is, omdat er meer belangstellenden zijn dan opleidingsplaatsen.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als er een numerus fixus is duidt dat niet op een groot aanbod in werk...