Welke HBO opleiding kun je het beste gaan doen als je slecht bent in wiskunde?

Zoals de titel al zegt welke opleidingen zijn er met weinig wiskunde.
Ik zal even kort de situatie uitleggen:

Ik heb een MBO niveau 4 elektro engineering afgerond en ben nu een opleiding Energie Management gestart in Belgie maar merk dat ik de wiskunde niet goed kan bijhouden. Dit komt ook gedeeltelijk doordat ik dyscalculie heb waardoor ik veel problemen heb met wiskundige vraagstukken. Ik hoop dat er iemand wat tips voor me heeft, alvast heel erg bedankt! :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
Amadea
8 jaar geleden
Geen enkele technische opleiding is dan geschikt, vrees ik...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is wel heel kort door de bocht hoor..
De ene opleiding is meer rekenen, terwijl een ander meer wiskunde is in combinatie met natuurkunde.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deze vraag is niet te beantwoorden. Want moet je nou theologie of Spaans gaan studeren als je slecht bent in wiskunde? Overigens hoeft dyscalculie helemaal geen obstakel te zijn voor wiskunde. Feitelijk hebben wiskunde en rekenen maar weinig met elkaar te maken. Maar wellicht noemen ze op jouw opleiding rekenen wiskunde.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik geloof er niet zo in dat je zo veel last hebt van je dyscalculie terwijl je zover bent gekomen. Ook met dyslexie zijn er mensen die een gymnasium kunnen afronden, het is alleen wat harder werken. Je zit al aan de technische kant: wil je dat werkelijk helemaal opgeven?
Ga naar alle open dagen op het HBO en vraag daar wat rond.

Antwoorden (2)

Er zijn ontzettend veel opleidingen waarbij je geen wiskunde nodig hebt. Als je kijkt naar technische opleidingen heb je vaker wiskunde nodig. Maar sociale of communicatie opleidingen hebben geen of minimaal wiskunde in het pakket.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dat ligt er aan wat je leuk vindt..
opleidingen zoals engineering, ict en economie hebben dat
ik studeer fysiotherapie en wij hebben helemaal geen wiskunde.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, fysio lijkt me super leuk ik ben zelf ook veel met krachtsport bezig en ben er heel erg geïnteresseerd in. Ook wel leuk dat je andere mensen ermee kan helpen. Maar het salaris wat je als fysio krijgt is niet zo hoog toch?