Staan er vaste jaren voor een mbo 1, 2, 3 en 4 opleiding? Dus zoals dat er meestal vier jaar staat voor een HBO-opleiding?

Wat is het gemiddelde aantal jaar dat een mbo1, een mbo2, een mbo3 of mbo4 opleiding duurt of kan dat verschillen per opleiding?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ter aanvulling op Marleen: eventueel is het mogelijk om, afhankelijk van je kwalificatie (heb je bijv. vooraf havo gedaan), bij sommige mbo-opleidingen de sprint-variant te volgen. Dan volg je mbo-4 in maximaal 2 jaar.

Het beste antwoord

Dat verschilt per opleiding, maar over het algemeen kun je stellen dat een MBO-4-opleiding 3 0f 4 jaar duurt. Op MBO-3-niveau zijn er afhankelijk van het voortraject 2, en 3-jarige opleidingen. Op Nivo 2 duren de opleidingen eveneens 2 of 3 jaar, en het laagste nivo, MBO 1 of de entree-opleiding , duurt een jaar.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/middelbaar-beroepsonderwijs/inhoud/opleidingen-niveaus-en-leerwegen-in-het-mbo
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt!