Ik heb studiefinanciering aangevraagd voor een 4-jarige HBO opleiding. De begindatum is 2 februari 2015 en de einddatum is 31 augustus 2020, kan dit?

De opleiding duurt +- 3 jaar in verband met vrijstellingen. Ik heb via DUO doorgegeven dat het van februari 2015 tot augustus 2020 loopt. Waarom ik voor 5 jaar heb gekozen, weet ik ook niet. Vormt dit geen probleem?

Ik kan toch gewoon, als ik klaar ben met de opleiding, mijn einddatum wijzigen of werkt dit niet zo?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Februari kan geen begindatum zijn, studiefinanciering wordt in kwartalen uitgekeerd, januari, april, juli en oktober zijn begindata. Bovendien is het leenstelsel ingegaan. Hoeveel jaar je mag lenen weet ik niet, zonder dit op te zoeken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Crea, studiefinanciering wordt per maand uitgekeerd.

Antwoorden (1)

Je hebt geen recht meer op studiefinanciering vanaf de maand waarin je niet meer staat ingeschreven op een school. Stopzetten moet je zelf doen.
Geef bij het slagen (of stoppen) van de opleiding, direct de datum door aan DUO, zo loopt je stufi niet onterecht door. Dit geldt ook voor je studentenreisproduct.
Om de lening te laten omzetten in een gift, wil DUO weten of je ook daadwerkelijk geslaagd bent. Meestal geeft de school dit door, soms moet je het zelf doen