Wat is een goede HBO voorbereiding op de opleiding Amerikanistiek?

Ik wil graag in de toekomst Amerikanistiek studeren maar ik moet eerst een HBO opleiding volgen en/of mijn propedeuse halen. Welke HBO opleidingen zijn handig voor als ik Amerikanistiek wil studeren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Propedeuse Engels. Amerikanistiek is erg breed dus als je kiest voor een ingang politicologie, economie of geschiedenis dan zet je jezelf 'uit evenwicht'. En heel veel materiaal zal in het Engels worden aangeboden, je wil niet je hele studie met een woordenboek en encyclopedie op schoot zitten. Een goede kennis van de taal, de geschiedenis en de cultuur doe je op met een voorstudie Engels.

Toegevoegd na 1 minuut:
"en/of mijn propedeuse halen" wordt gevraagd!

'Prop Engels' is het antwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt me een goede tip, of gewoon VWO doen...