Mag een afdelingsleider een leerling beledigen?

Ik ben laatst uit de les gehaald omdat de afdelingsleider binnenliep en vroeg of ik ook was gekomen naar de les als het niet op het rooster stond, ik antwoordde hier naar eerlijkheid Ja op en werd toen uit de les gehaald, waarna hij letterlijk zei dat ik beter van school kon wisselen, en dat hij niks heeft aan leerlingen die vakken onintressant vinden, waarop ik zei dat iedereen waarschijnlijk iets niet intressant vind om te doen op zijn werk, waarna hij antwoordde met dat ik dan maar bij de albert heijn (jumbo plus enz.) moet gaan werken voor de rest van mijn leven, verder kreeg ik nog meer naar mijn hoofd gegooid en werd het uiteindelijk een zeer intimiderend gesprek van een kwartier waar ik nog meer naar mijn hoofd gegooid kreeg.

Ik ben hier al flink beledigd door, ik vind het absurd dat ik voor zo'n licht ding een kwartier uit de les wordt gehaald ( het was levensbeschouwing maar toch). Ik zit op de bovenbouw van het VWO en verwacht dat er meer van me terecht komt dat de rest van mijn leven vakken vullen bij de supermarkt (niks ten nadele van de mensen die dat hun hele leven doen).

De volgende dag kwam de afdelingsleider weer binnen en vroeg ditmaal uit het niets wie in de klas het een goed idee vind om mij van school te sturen.

Even voor de duidelijkheid ben ik geen "probleem"leerling die er al drie keer uitgestuurd is ofzo. Maar kan een afdelingsleider zo'n opmerking maken, en wat kan ik er het beste aan doen, ik heb het al besproken met de mentor.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Natuurlijk mag dit niet maar is dit het hele verhaal. Wat is er voordien al gebeurd. Wat zei je mentor??
Castle
9 jaar geleden
Dit is vanuit de afdelingsleider erg onprofessioneel. Door te vragen in de klas of het een goed idee is om je van school te sturen aan iedereen maakt deze zich ook schuldig aan smaad of laster. Ik vermoed dat er hier dat ze je als persoon totaal niet moet en er voor kiest om er niet goed mee om te gaan. Zoals Bettona zei zal dit dus niet het hele verhaal zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vertel nu eerst eens het hele verhaal want die persoon komt jou echt niet een kwartier toeschreeuwen alleen na jouw antwoord 'ja'. Wel eerlijk zijn als je zo'n vraag stelt. Wat heb je de afgelopen 4/5 jaar uitgevreten?

Het beste antwoord

Mag het? In principe ligt het er aan hoe het gebracht wordt. Belediging is strafbaar en wat je afdelingsleider deed door en publique te vragen of het een goed idee is om jou van school af te trappen neigt naar smaad en dat is eveneens strafbaar. Ik zou met je ouders naar de directie gaan en daar formeel een klacht indienen, want zo hoort een afdelingsleider niet met zijn of haar kinderen om te springen.

Ik ben alleen bang dat je gerechtelijk weinig kan beginnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik hoef gerechtelijk ook niet per se iets voor elkaar te krijgen, ik ben in principe al blij met excuses
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is meer dat hij door heeft dat hij te ver is gegaan, hij is ook al niet de populairste op school en heeft vaker lak aan regels
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan is het het beste om dit met je ouders te bespreken en met hen naar de directie te gaan. Een excuus is wel op zijn plaats als je zo publiekelijk vernederd wordt. Ik zou zelf om een publiekelijk excuus vragen, dat laat hem zien dat er consequenties aan zijn handelen hangen.
Ivana
9 jaar geleden
Alle mensen horen met respect met elkaar om te gaan. Dit alles getuigt niet van respect. Dus moet deze man zich schamen.
Jij moet zorgen dat je hem wel respectvol benadert, dan valt zijn gedrag des te meer op. Wil niet zeggen dat je het over je kant moet laten gaan. Hij is dus in de fout gegaan en zal dat (moeten) bekennen.
Erna55
9 jaar geleden
Het is wonderlijk dat de afdelingsleider alleen kwam om je te vragen naar je motivatie. En zeer wonderlijk dat dan de vraag aan de klas gesteld wordt. Op het eerste gezicht is de afdelingsleider niet correct. Maar : Het lijkt erop dat je een klein stukje uit een groot verhaal vertelt. En dan van ons een standpunt wilt horen.
Ik doe geen uitspraak of het redelijk is geweest. Er is vanalles aan vooraf gegaan wat je niet met ons deelt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies Erna...

Andere antwoorden (1)

Nee, dit mag zeker niet! Ik zou dit met het schoolhoofd bespreken. Je moet wel goed nadenken over de oorzaak hiervan. Is er ooit iets voorgevallen of heb je ooit brutaal tegen hem gedaan?