Heb je nog altijd recht op een vergoeding van het studentenreisproduct ipv OVkaart wanneer je in het buitenland studeerd maar in Nederland woont?

Normaal als je op kamers zit in het buitenland en daar studeert krijg je ipv een OV kaart een vergoeding. Geldt dat alleen wanneer je ook in het buitenland op kamers zit? Of geldt dat ook wanneer je enkel in het buitenland studeert maar gewoon heen en weer rijdt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Staat op de site www.duo.nl uitgelegd geloof ik!

Toegevoegd na 16 seconden:
En op www.studentenreisproduct.nl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
fisbel
9 jaar geleden
U verwijst naar de algemene site van duo en naar de algemene informatie hoe het studentenreisproduct aangevraagd c.q. stopgezet kan worden. De vraag van Allenamenzijnna betreft studie in het buitenland en vergoeding van het studentenreisproduct (Ov-kaart) Hierbij blijft hij / zij ingeschreven staan op het huidige adres in Nederland.
Je vraag betreft de Ov-vergoeding. Om voor een vergoeding in aanmerking te komen, moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan:
* het verblijf in het buitenland is tijdelijk;
* het studieonderdeel dat in het buitenland gevolgd wordt, telt mee voor het Nederlandse diploma;
* tijdens het verblijf in het buitenland blijf je ingeschreven staan bij de Nederlandse opleiding.

Op het aanvraag formulier: Ov-vergoeding buitenland kan je aangeven dat je gedurende de periode van studie in het buitenland ingeschreven blijft staan op je huidige adres c.q. het adres van je ouder(s) Inschrijving op een buitenlands adres is niet per se noodzakelijk om in aanmerking te komen voor de Ov-vergoeding.
Je kunt deze vergoeding alleen krijgen als je op de eerste dag van de maand in het buitenland studeert of stage loopt.
Wil je je OV-kaart houden en geen vergoeding ontvangen, dan hoef je niets te doen.
fisbel