Wat is een goede manier voor (jong) volwassenen met dyslexie om de digitale klok te leren?

Ik wil heel graag iemand helpen om de digitale klok te leren. De websites die dat aanbieden zijn geschikt voor jonge kinderen en komen daardoor redelijk kinderachtig over voor oudere mensen. Is er een methode, digitaal of niet, om een dyslectische jong volwassene aan te bieden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Amadea
9 jaar geleden
Een digitale klok geeft toch alleen cijfers? Het lijkt mij dat dyslectici daar geen moeite mee hebben. Het zal alleen lastig zijn voor mensen met dyscalculie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan heel goed een probleem zijn. Dyslexie heeft niet alleen invloed op lezen en spellen, Automatiseren kan een groot probleem zijn bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt allemaal. Het automatiseren is inderdaad het lastige hier. Er is geen sprake van dyscalculie. We gaan aan de slag met de gegeven tips.

Het beste antwoord

Je moet de scheiding maken tussen voor de middag en na de middag.
De dag begint om twaalf uur 's nachts, en we beginnen te tellen bij 0.dus meiden in de nacht is het 00:00 uur. Daarna gaan we tellen. 01:00 uur, 02:00 uur en zo verder tot 12:00 uur. Dan is het 12 uur 's middags, en tot zo ver is er geen verschil met de analoge klok. Maar daarna gaat de analoge klok overnieuw beginnen bij de 1. Bij de digitale klok tel je die 1 bij de 12 uur 'S middags op, dus 13:00 uur. Als het 5 uur in de middag is, is het dus 12+5=17:00 uur.
Dat gaat zo door tot 11 uur 'S avonds, dan is het 23:00 uur, want 12+11 is 23.
Als het 12 uur is, staat er op de klok geen 12+12= 24:00 uur, maar 0:00 uur, want dan begint de nieuwe dag en beginnen we overnieuw met tellen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Dat zijn de uren, die staan voor de dubbele punt,. Achter de dubbele punt schrijf je de hoeveelheid minuten over het hele uur. Bij de analoge klok kijken we vooruit naar het uur dat komt, in ieder geval vanaf het halve uur, soms al vanaf 10 voor half. Bij de digitale klok doen we dat niet. We kijken altijd naar het hele uur dat geweest is,men hoeveel minuten we daar overheen zijn, dus om 10 over 2 'S middags schrijf je dus als 14:10 uur, en half 3 als 14:30, 30 minuten over 2 dus,

Toegevoegd na 25 minuten:
Als je een digitale tijd moet lezen (in plaats van opschrijven), moet je ook weer aan de 12 denken. Stel, ergens staat dat iets om 20:00 uur begint. Het is dan na 12 uur 'S middags, want 20 is meer dan 12. Om bij de analoge tijd te komen, trek je 12 van de 20 af,
20-12=8,, dus 20:00 uur is 8 uur 'S avonds.
En een televisieprogramma dat om 21:45 uur begint, begint om 45 minuten over 21-12=9 uur 's avonds.dan moet je weten dat een uur 60 minuten heeft en dat 45 minuten 3 kwartier is. Dus kwart voor 10.

Digitaal klokkijken kan echt hartstikke lastig zijn voor iemand met dyslexie. Er moeten diverse dingen geautomatiseerd zijn, wat juist voor dyslectici heel moeilijk is:
Sommen 12+... Tot en met een uitkomst van 23
Sommen ....-12, tot en met 23 als eerst getal
Het feit dat een uur 60 minuten heeft, een half uur 30, een kwartier 15 enz.
Het vertalen van de tijden vanaf een bepaald uur naar de tijd van het uur erna (50 minuten over 5 is 10 minuten voor 6)