Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke vakken heb je nodig om huisarts of dierenarts te worden?

Ik zou later graag dierenarts of huisarts willen worden, ik zou dus graag willen weten welk vakkenpakket en welke vakken je dan moet hebben

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Volgens mij zowiezo, biologie, scheikunde, natuurkunde, wiskunde kan handig zijn, ik heb HBO-V gedaan , en dit werd mij toen aangeraden.

Toegevoegd na 13 minuten:
je bedoelt het vakkenpakket voor Mavo/Havo/enz? toch , mijn gekregen advies is wel +/- 30jaar terug hoor!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Voor een (universitaire!) opleiding tot huisarts of dierenarts is sowieso een VWO-diploma nodig.
Amadea
9 jaar geleden
Dat is niet geheel correct, Antoni. Na HBO-V heb je ook de benodigde vooropleiding om aan een universiteit geneeskunde te mogen studeren.
Antoni
9 jaar geleden
Dank voor je aanvulling, Amadea! Toen ik mijn reactie had geschreven dacht ik ook al dat er via het HBO waarschijnlijk nog wel een mogelijkheid was, maar hoe die dan precies was, wist ik niet.
Daarvoor moet je VWO doen en dan moet je één of beide natuurprofielen kiezen met natuurkunde, wiskunde, scheikunde en biologie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding