Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik studeer in februari af. Als ik direct een nieuwe studie begin, valt deze dan binnen de oude STUFI regeling?

Vanaf september 2015 gaat de nieuwe wet betreft schoolgeld in, wat betekend dat je een lening moet afsluiten. Ikzelf ben in februari 2015 klaar. Als ik een februari instroom kan vinden, krijg ik dan alsnog stufi?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
fisbel
9 jaar geleden
Als u in februari aansluitend gaat studeren, geldt voor u de oude regeling.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, iedereen die voor september 2015 start met een opleiding valt onder de oude regeling, dus als jij in februari 2015 start met je opleiding, kom je in aanmerking voor de basisbeurs en eventueel aanvullende beurs.

Overigens blijft de aanvullende beurs bestaan, die wordt zelfs hoger. Mogelijk krijg je dus alsnog studiefinanciering als je in september start. Als je inwonend bent en volledige aanvullende beurs kunt krijgen, zou ik als ik jou was pas in september gaan starten, ga je er ongeveer 30 euro per maand op vooruit ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding