Wat kun je doen met een lesbevoegdheid Pedagogiek?

Welke vakken kun je dan geven?

Ik kan in 1 jaar die bevoegdheid halen, omdat ik Pedagogische Wetenschappen heb. Ik wil graag voor de klas, omdat ik het leuk vind les te geven. Dit is de snelste bevoegdheid die ik kan halen.

9 jaar geleden
1.9K
Poet
9 jaar geleden
Dit is het standaard riedeltje. Dan ligt maatschappijleer of biologie nog het meest voor de hand. Bij biologie zul je nog wat vakken moeten bijspijkeren denk ik. http://www.vu.nl/nl/opleidingen/masteropleidingen/opleidingenoverzicht/i-l/leraar-voorbereidend-hoger-onderwijs/schoolvakken/index.asp Maar misschien is het het leuker om iets te doen een basisschool? Dan moet je pabo hebben maar jij kunt er vast ook inrollen. Pedagogiek is daar veel prominenter aanwezig inde aanpak en doelen.
Snuffel
9 jaar geleden
Dank je wel Poet!

Antwoorden (2)

Je kunt les geven bij allerlei opleidingen waar pedagogiek als vak wordt aangeboden.
Bijvoorbeeld:
-MBO Kinderopvang
-MBO Pedagogische Medewerker Jeugdzorg
-MBO Sociaal-Cultureel Werk
-PABO
-HBO Sociaal-Pedagogische Opleidingen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Snuffel
9 jaar geleden
Ha, een duidelijk antwoord! Dank je wel!
Naast eerder genoemde opleidingen worden ook op opleidingen in verzorging, verpleging, sociaal-juridische dienstverlening en in het praktijkonderwijs vakken als leefstijl, gesprekstechnieken, communicatie e.a. gegeven. Wellicht kun je daar ook naar zoeken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Snuffel
9 jaar geleden
Dank je Saskia. Er is dus aardig wat mee te doen.