Moet een komma in deze zin?

Helaas is het al een lange tijd geleden dat ik in de schoolbanken zat. Maar nu moet ik een correct Nederlandse brief schrijven.

Ik denk dat deze opleiding geschikt voor mij is omdat ik zeer.............

Mijn baas zei dat er altijd een komma moet voor het woord omdat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Nee, het moet niet. Alleen als de tekst die daarna komt nogal uitgebreid is, dan is het overzichtelijker om een visuele scheiding aan te brengen door middel van een komma. Zoals ik nu in deze vorige zin ook deed. Maar zijn het maar een paar woorden dan kan je de komma weglaten. "Ik denk dat deze opleiding geschikt voor mij is omdat ik al veel ervaring hierin heb".
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geweldig. dankje :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn maar heel weinig verplichtende regels voor komma's, bijvoorbeeld: tussen twee aan elkaar grenzende persoonsvormen hoort een komma. (Voorbeeld: "Als de zon schijnt, wordt het warmer").
Komma's zetten is dus vooral een kwestie van gevoel.
Amadea
10 jaar geleden
Jouw voorbeeldzin kent geen verplichte komma, Gesp. Je kunt gewoon schrijven "Als de zon schijnt wordt het warmer". Niks mis mee.

Andere antwoorden (1)

Voor het plaatsen van komma's bestaan wel regels, maar je bent er ook redelijk vrij in. Er bestaat geen regel die zegt dat je voor 'omdat' altijd een komma moet gebruiken.

Zie ook: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/komma-algemene-regels