Welke 5 dovenscholen zijn er in Nederland, waar liggen deze?

Toegevoegd na 23 minuten:
Oorspronkelijk waren er in Nederland 5 dovenscholen. Door fusies en andere ont-wikkelingen is daar de laatste jaren veel in veranderd. De volgende scholen zijn (voortgekomen uit) dovenscholen: Dr. Polanoschool en Amman College in Rotter-dam; Signis in Amsterdam; Scholengemeenschap Effatha in Zoetermeer; COO Talent in Vught; CVO Compas in Sint-Michielsgestel. Dit zijn alleen de scholen voor dove kinderen zonder bijkomende handicap of stoornis.

- Bovenstaande hebben we gevonden in een dovenbrochure, maar dit komt niet overeen met de kentalis.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.4K

Antwoorden (2)

Die zijn samen verbonden in Kentalis:
Effatha in Zoetermeer, Kentalis (Signis) in Amsterdam, Dr. P.C.M. Bosschool in Arnhem, de Enkschool in Zwolle, en De Guyotschool in Haren.
Amadea
10 jaar geleden
Naast de al gegeven antwoorden:
In Utrecht: Rotsoord (voorheen Effatah Guyot, nu Kentalis) - zowel speciaal basisonderwijs als VSO. Ook voor mensen met autisme.
Er is nog een VSO in Utrecht, maar kom momenteel niet op de naam. Als ik erachter ben zal ik je die alsnog geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan niets van die school vinden; misschien bestaat-ie inmiddels meer.