welke opleiding is de praktijkschool?

ik weet niet welke opleiding dat is wil graag weten I.V.B met solliciteren!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.6K
Powergen
10 jaar geleden
Wat is I.V.B?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in verband met... Nu wil ik weten wat een praktijkschool te maken heeft met solliciteren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pelle gewoon als ik moet soliciteren moeten ze me opleiding weten. snap je?

Antwoorden (2)

De Praktijkschool is bedoeld voor kinderen en jongeren, die een te laag IQ hebben om naar het VMBO te kunnen. Het is een school waar je vooral vanuit de praktijk leert. Op de scholen leren de kinderen huishoudelijke taken, zoals koken, strijken en ramen zemen, maar ook werken in de tuin. Fietsen repareren komt ook aan bod en vanaf het derde leerjaar wordt er stage gelopen bij een bedrijf. Het is de bedoeling dat de leerlingen de school verlaten met een certificaat, een diploma kun je niet halen op de praktijkschool (de enige uitzondering is voor de betere leerlingen het AKA diploma, wat gelijk staat aan MBO 1). Daarna stromen de leerlingen door naar een bedrijf, meestal 1 waar stage is gelopen, of een enkeling naar het MBO. Een jongen uit onze straat heeft met veel plezier op de Praktijkschool gezeten, was en is een vrolijke jongen, die veel kan (vooral met zijn handen, hij helpt mij ook regelmatig, maar ook auto's repareert, wat zijn hobby is) Het zijn gewone kinderen die iets moeilijker theorie leren. Ga er eens kijken, ik vermoed dat dat wel mogelijk is.

Toegevoegd na 42 minuten:
Nog een link gevonden die misschien iets duidelijker is, dan mijn antwoord..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je opleiding voor een sollicitatie is dus gewoon praktijkschool. Daar waar anderen beginnen op hun cv met vmbo of havo begin jij met praktijkschool, dus bijv:
2000-20004: Praktijkschool
2004-2006: MBO1 automonteur.

Zoiets dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
A zo, ik had begrepen dat hij als leraar op het praktijkonderwijs wilde gaan werken, in dat geval is jouw antwoord beter, maar ik zou in plaats van praktijkschool, praktijkonderwijs op mijn cv zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja daar heb jij weer gelijk in: praktijkonderwijs dus. Ik ging er vanuit dat een leerkracht wel weet wat praktijkonderwijs is dus ik voelde wel aan dat dat de vraag niet was ;)