op basis waarvan kan je een goede keuze maken naar welke universiteit je wilt?

ik denk dat het een technische studie word, maar dat weet ik ook niet precies. (waarschijnlijk: werktuigbouw, natuurkunde, technische natuurkunde, wiskunde of technische wiskunde). maar ik vraag me af op basis van welke keuze kan je goed bepalen bij welke universiteit je het beste past. ik zat zelf te denken aan: TU delft, TU eindhoven, TU twente en U utrecht.
wat ik weet is dat delft en utrecht een stuk groter zijn, ik weet niet of dit een nadeel of een voordeel is. verder is twente volgens mij meer maatschappelijk gericht en dat zie ik ook niet zo zitten. maak ik dan men keuze op het feit dat de ene universiteit de naam 'TU' heeft? op basis van de sfeer? geven de universiteiten echt anders les (kwa systeem, de kwaliteit is overal goed denk ik)? moet ik hem kiezen op rijstijd? misschien dat iemand met echte ervaring me hier wat over kan vertellen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Ik zou zeggen: ga naar open dagen van de Universiteit, doe een meeloopdag enz. enz. Je hebt genoeg mogelijkheden om de Universiteit en de sfeer te leren kennen. Je kunt de data van de open dagen meestal vinden op de site van de Universiteit. ALs je nog op school zit, kun je aan een leraar/decaan (ligt er maar net aan wie er het meest van weet) vragen naar een foldertje van een Universiteit of van de open dagen. Daar staat in een overzicht waar en wanneer ze zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1: Ga na welke universiteit de richting die je echt wil studeren geeft.
2: Ga na welke universiteit het best staat aangeschreven voor die richting.
3: Een kleine universiteit is persoonlijker, je bent minder gauw een nummer. Gewoonlijk is twente en eindhoven wat minder bureaucratisch dan delft.

Utrecht is GEEN technische universiteit , daar kun je dus de technische studies (werktuigbouw, bouwkunde , civiel ingenieur ed) niet doen, wel theoretische beta studies. (Wiskunde Natuurkunde ed). Of er technische wiskunde gegeven wordt in utrecht of toegepaste weet ik helaas niet.
Wat betreft werktuigbouw is twente absoluut niet anders dan delft of eindhoven, wel heeft twente wat maatschappelijke richtingen. Delft niet meer, die zijn ooit naar de erasmus verhuist.
Helaas kan ik geen info geven over de huidige studie werktuigbouw twente, de opzet schijnt kortgeleden gewijzigd. Mijn kind is daar begonnen voor die laatste wijziging. Hij is heel tevreden over de universiteit. Tevens is enschede de goedkoopste universiteits stad (kamerhuur ed.)

ps. Ben je echt goed in wiskunde (B en D) ? Zo niet dan organiseren delft en twente zomercursussen wiskunde voor je en geven adh van je voortgang in die maanden een (niet bindend) studie advies.

Toegevoegd na 1 minuut:
Uiteraard heb ik de aanbeveing van e 1e beantwooer niet herhaald.....wel oen, die open dage.