Kan ik mijn profielkeuze nog veranderen als ik van 5 Havo naar 5 VWO ga?

Ik heb nu het profiel Economie en Maatschappij op 5 Havo met de volgende vakken:
Nederlands
Engels
Wiskunde A
Duits
Geschiedenis
Economie
M&O.

Nu wil ik, wanneer ik naar VWO 5 ga, mijn profiel en dus een aantal vakken switchen.

Ik heb dit aan m'n decaan gevraagd, maar die moest ook verdere informatie vragen…

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6K

Antwoorden (2)

Dat bepaalt de school.

Er zijn scholen die stellen dat leerlingen die met een diploma havo willen doorstromen naar vwo-5 een vakkenpakket moeten hebben dat aansluiting met de profielkeuze in vwo-5 mogelijk maakt. Dat houdt bij die school dan o.a. in dat die leerling in havo-4/5 tenminste twee jaar lang een extra moderne vreemde taal en wiskunde hebben gevolgd.

Andere vwo-scholen geven die toegang wat gemakkelijker als de havoleerling een vergelijkbaar profiel heeft. Heeft die havoleerling een ander profiel dan stelt die school echter dat er een 'positief advies' gegeven moet worden door de lerarenvergadering. En verder merkt de desbetreffende school op:
"Op het VWO dient, naast de vakken die een leerling op de HAVO volgde, een achtste vak gevolgd te worden. Mogelijke achterstanden voor dat achtste vak wordt een leerling verwacht zelfstandig weg te werken. In het intakegesprek zal naar de invulling hiervan specifiek gevraagd worden."
Computoon
10 jaar geleden
Als je nu vakken gaat switchen bedenk dan wel dat je in de vakantie alle stof van v4 moet inhalen. Of iig extra lessen volgen en sommige toetsen. Dus dat is een boel werk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry dit had eigenlijk bij reacties moeten staan. Had het even niet in de gaten!