Is het mogelijk zonder wetenschappelijke vooropleiding piloot te worden?

Is het nog haalbaar of helemaal niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Iedereen die medisch geschikt is kan piloot worden.
Je moet zelfs geen hoge studies gedaan hebben.
Je gaat naar een vliegclub en je volgd een cursus
Alles hangt er natuurlijk vanaf tot welk niveau je wil bereiken in het vliegen
Wetenschappelijke vorming is natuurlijk een pluspunt maar uur voor het vliegen heb je dat niet nodig
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn momenteel geloof zo'n duizend of zelfs nog veel meer werkloze piloten in Nederland. Deze mensen zitten met een torenhoge schuld vanwege de ontzettend dure opleiding die ze hebben gevolgd. Echt, het is dramatisch.
Ik zou me nog eens goed achter de oren krabben voordat ik aan de opleiding voor verkeersvlieger begon.
ronron1212
10 jaar geleden
Het is geen vliegclub en een cursus. Maar een school waar je een vliegopleiding volgd. De kosten zijn zeer hoog rond de 150.000 euro.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@RonRon1212 Dit was niet vermeld. @ Elma bekijk eerst eens in een club of het je bevalt het vliegen.
Heb je ook al eens aan defensie gedacht waar je dan een gratise opleiding krijgt. Vandaar kan je dan mischien doorstromen naar de burgerluchtvaart
Bij kleine vliegtuigmaatschappijen heb mbo nodig en vlieg brevetten zodat je 1 motorige vliegtuigen mag besturen. Voor Piloot bij de luchtmacht moet je mbo en een opleiding bij de luchtmacht volgen. Voor piloot bij een vliegtuig maatschappij ( klm, transavia etc. ) moet je een technische HBO en vliegschool hebben afgerond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt geen wetenschappelijk opleiding nodig om piloot te worden.
Je hebt tenminste havo/vwo nodig om piloot te worden. Tijdens je opleiding moet je minimaal Wiskunde, Natuurkunde en Engels in je vakkenpakket. Wanneer je één of meer van deze vakken niet hebt kun je deze in 6 a 7 weken bij gespecialiseerde instituten aanvullend halen. De opleiding tot piloot is er kostebaar en zul je zelf moeten betalen deze kosten bedragen rond de 150.000 euro.
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat er natuurlijk om wat je bedoelt. "sport"piloot kan dacht ik iedereen worden. Wil je je beroep ervan maken dan zul je toch minimaal HAVO of VWO moeten hebben met wiskunde etc in je pakket. Ik geloof niet dat bij de KLu met een MBO diploma piloot kunt worden. Overigens moet je wel uitkijken. Die vliegscholen die bv 150 000 euro vragen hebben er belang bij dat ze leerlingen hebben. Een baan is wat anders. Ik begrijp dat het erg moeilijk is momenteel een baan als piloot te krijgen en dan zit je met 150000 euro schuld.
ronron1212
10 jaar geleden
wat ik schrijf is de werkelijkheid een neef is ner begonnen. en ja er zijn 1000 piloten zonder werk.