Wie surveilleren er tijdens het examen op de middelbare scholen?

Ik dacht altijd dat er naast 'eigen docenten' ook mensen van buiten bij zijn om toezicht te houden.
Maar als ik lees over Ibn Ghaldoun, dan lijkt het alsof er alleen leraren van die school bij aanwezig waren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als je op dat moment genoeg leerkrachten kan leveren dan kan het gewoon met leerkrachten van school. Als je niet genoeg mensen hebt haal je ze van buiten inderdaad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+Ergens waren ouders van leerlingen opgetrommeld, als hun zoon of dochter in de zaal zat moesten ergens anders gaan loeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ouders van kinderen die mogen surveilleren vind ik wel wat maf want als het niet je eigen kind is die daar zit dan wel een vriendje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, hier toch even de link. http://www.nu.nl/eindexamens/3479759/ouders-in-middelburg-surveilleren-bij-examens.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, dat bewijst inderdaad mijn antwoord. Als het met gewone leerkrachten niet lukt kunnen ze andere mensen inzetten, maar soms lukt dat gewoon wel. Er zijn nu eenmaal leerkrachten die minder 'werk' hebben als de eindexamenkandidaten geen les meer hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toch vreemd dat het dus allemaal 'interne mensen' zijn, geen kritische waarnemers zoals bv bij verkiezingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mee eens maar zomaar iemand van de straat plukken is niet iemand die heel goed is in kijken wat leerlingen allemaal doen en zien wat ze uitspoken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee, maar ik zou zeggen dat leerkrachten van school A helpen surveilleren bij school B, en die van school B bij school C...